איך בוחרים טבעת נישואין?

המדריך שיעזור לך לבחור את הטבעת הנכונה לחתונה שלך

 

היום הגדול מתקרב ומפלס ההתרגשות הולך ועולה. בין כל ים הסידורים ורשימת המטלות האינסופית, בחירת טבעת הנישואין היא דווקא אחד מהרגעים המהנים ביותר. בניגוד לבחירת הקייטרינג והמוזיקה, כאן אתם לא צריכים להתחשב בטעם וברצונות של האורחים, זו ההזדמנות ללכת ולבחור ביחד משהו ששניכם תאהבו.

טבעת כשרה

אם אתם מעוניינים לערוך חתונה לפי ההלכה היהודית, יש כמה כללים מגבילים בנוגע לטבעת הנישואין. בעוד טבעת האירוסין יכולה להיות משובצת באבנים שונות ויהלומים, טבעת הנישואין צריכה להיות חלקה וללא אבנים. הטבעת חייבת להיות עשויה מסוג אחד של מתכת, אבל כן אפשר לשלב בין גוונים וצבעים שונים של אותו החומר. החתן הוא זה שצריך לרכוש את הטבעת מכספו, ולפי ההלכה שוויה של הטבעת חייב להיות לפחות פרוטה – כלומר סכום נמוך וסמלי, כך שכל אדם יוכל לעמוד בו.

אם תרצו תוכלו לחרוט על הטבעת לאחר החתונה, והכלה גם היא יכולה לקנות לחתן טבעת – אך היא לא חייבת לפי כללי הטקס.

מעתה ועד קץ הימים

חתונה היא אירוע שמסמל את האיחוד בין שני בני זוג, שמעוניינים לחיות האחד עם השנייה כל חייהם. ובהתאם גם בחירת הטבעת צריכה להיות כזו שתלווה אתכם לאורך שנים רבות. בדיוק כמו שלא התפשרתם בבחירת אולם אירועים בשרון, כך מומלץ שלא להתפשר בבחירת הטבעת.

לא חייבים לרכוש טבעות באלפי שקלים, אבל כן כדאי לוודא שהטבעת מיוצרת מחומר גלם איכותי, ולרכוש אותה מצורף מקצועי ואמין. אל תתביישו לבקש הנחיות איך לשמור על הטבעת לאורך זמן, ואיך לנקות ולהחזיר לה את הברק.

תבחרי רק במה שאת אוהבת

כאמור, בחירה של טבעת נישואין היא בחירה מאוד אינדיווידואלית, ולכל כלה יש את ההעדפות שלה. זה הזמן שלך לחשוב רק על מה שאת אוהבת ומה שיעשה לך טוב.

תבחרי את הסגנון של הטבעת לפי מה שמדבר אלייך, ואם את אוהבת לענוד טבעות ותכשיטים אחרים – תחשבי איך טבעת הנישואין תשתלב ביחד איתם. בדיוק כמו שהבחירה בקייטרינג, שמלת הכלה, אולם אירועים בשרון והלוקיישן לצילומים נעשתה לפי הטעם שלך.

אך מעל הכול הכי חשוב שיהיה לך נוח. בסופו של יום טבעת הנישואין תלווה אותך בכל יום, כל היום. אם את מעדיפה טבעת דקיקה ועדינה תרגישי חופשי ללכת עם ההעדפה הזו.

טבעת גם בשבילו

לפי ההלכה היהודית רק הגבר הוא זה שמחויב לקנות טבעת והכלה פטורה מכך. אבל בני הזוג בהחלט יכולים להחליט ששניהם רוצים לענוד טבעות, והכלה יכולה לקנות לחתן טבעת. גם כאן חשוב מאוד לבחור בטבעת מחומר גלם איכותי, וכזו שתהיה נוחה ותתאים לסגנון של החתן.

מאחר וזה לא חלק אינטגרלי של הטקס, חשוב לעדכן את הרב מראש כך שידאג לשלב את זה. תוכלו להיעזר בצוות של אודיאון אם יהיה צורך להתארגן בצורה מיוחדת.