תכנון טקס החופה

כאשר חושבים על תכנון של חתונה בדרך כלל חושבים קודם כל על בחירת האולם, הקייטרינג, הצלם והדיג’יי. לפעמים זה נראה כאילו החופה היא רק תהליך סטנדרטי שצריך לעבור בדרך לחגיגה עצמה, לאוכל ולריקודים. אבל האמת היא שטקס החופה הוא הלב של החתונה ומטרת כל הערב. ואומנם יש את הדרך המסורתית לקיים את החופה, אבל בהחלט יש דרכים להתאים את הטקס כך שיהיה אישי הרבה יותר. הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם לקראת תכנון הטקס.

ללמוד לקח מהעבר

כולנו זוכרים לפחות כמה חתונות שהלכנו אליהן בעבר, חלקן בגלל דברים טובים וחלקן… איך לומר? היו פחות מוצלחות. זה בדיוק הזמן להתרכז ולחשוב על הטקס עצמו, על הדברים שאהבתם והייתם רוצים לשחזר, וגם על הדברים שלא דיברו אליכם והייתם רוצים לשנות.
תחשבו על זה ככה, כאשר הלכתם לראות אולם אירועים בעמק חפר, חשבתם בין השאר על האירועים שאהבתם או על אלמנטים שהמשפחה והחברים אוהבים, וניסיתם למצוא אולם שיענה על זה. הגישה הזו תועיל לכם גם בתכנון חופה.

מהו סגנון החופה שמדבר אליכם?

אנחנו מחלקים את הסעיף הזה לשניים – לטקס המסורתי ולטקסים האלטרנטיביים.
כיום רוב הזוגות בוחרים להינשא בטקס המסורתי, שמוכר על ידי המדינה והרבנות. לטקס הזה יש מהלך קבוע, אבל זו בעצם רק התבנית. יש דברים שחייבים לעשות, ובתוך זה יש הרבה מאוד מקום לגיוון ולשינויים. אפשר לקיים את הטקס בצורה מקוצרת וזריזה ולעומת זאת אפשר להאריך, לפרט וגם להכניס מילים וברכות אישיות. את החופה באולם אירועים בשרון אפשר למקד רק בבני הזוג ואפשר גם לשלב קרובי משפחה אהובים. אלה רק חלק מהאפשרויות, וכדי שתוכלו לבחור אנחנו ממליצים להיעזר ברב כדי לוודא שלא שכחתם כלום.
לצד הטקס המסורתי, יש היום גם זוגות שבוחרים בטקסים אלטרנטיביים. למשל טקסים שמנוהלים על ידי רב או רבנית רפורמים, או אפילו טקסים שמנוהלים על ידי אדם קרוב שהוא לא “סמכות דתית”. לפעמים התבנית של הטקס האלטרנטיבי דומה מאוד לתבנית של הטקס המסורתי, ולפעמים היא שונה לחלוטין, הכול כיד הדמיון הטובה עליכם.

לחשוב ת’כלס


לא משנה באיזה טקס ובאיזו דרך בחרתם לקיים את החופה, חשוב מאוד להיות מאוד מסודרים ומתואמים. יש פרטים שצריך לחשוב עליהם מראש כמו האם לקיים את החופה בפנים או בחוץ, האם תעמדו תחת חופה קבועה או שצריך ארבעה אנשים שיחזיקו את החופה? האם אתם רוצים ללכת ביחד או לבד אל החופה? מי יגיש את הטבעות? באיזו שעה מתחילים?
כדי שהכול יתקתק ויזרום כמו שצריך, חשוב להיות בקשר עם הרב שיערוך את הטקס, ולוודא שאתם רואים עין בעין. במקביל חשוב לעדכן את גן אירועים בשרון כדי שיוכלו להיערך בהתאם. וכמובן אל תשכחו לעדכן קרובי משפחה וחברים שאמורים לקחת חלק כלשהו בטקס (ואפילו מומלץ להכין פתקים לכל אחד עם הפרטים הרלוונטיים).