איך לבחור את הצלם המתאים ביותר לאירוע שלכם?

ההכנות לחתונה, ללא ספק, רבות ומגוונות. חיפשתם גני אירועים בשרון ובדרום, תרתם אחר אולמות אירועים בשרון, במרכז ובכל רחבי הארץ – והמקום המבוקש נמצא. השלב הבא בדרך לחתונת החלומות שלכם היא לבחור צלם. מהם הדברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים צלם? הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם בבחירה.

א –  מה הסגנון של הצלם?

כמעט לכל צלם יש את ה”סטייל” האישי שלו, הדרך בה הוא מביע את עצמו דרך המצלמה ובסופו של דבר – משפיע על האופן בו התמונה נראית לבסוף. לפני שתגיעו לפגישה ותבינו את סדר הגודל התקציבי, חשוב להבין האם אתם מתחברים לסגנון שלו. התרשמו מאתר האינטרנט של הצלם והביטו בעבודות קודמות שעשה. לרוב תבינו לבדכם האם הסגנון שלו מתאים לכם. יש מגוון רחב של סגנונות צילום, ביניהם ניתן למנות את הצילום התיעודי, בו הצלם לרוב “יתפוס” רגעים כשהם מתרחשים אך ימעט לביים אותם. לעומת זאת, בצילום מבויים, יבקש מכם הצלם לעמוד בפוזיציות מסוימות, להסתכל למקומות מסוימים ועוד. בהתאם לנוחות שלכם ולסגנון האישי שלכם – כך תבינו האם זה מתאים לכם.

ב – בדקו המלצות מזוגות אחרים

כמו בכל תחום בחיים, המלצות הן הדרך האובייקטיבית ביותר לדעת האם עומד בפניכם איש מקצוע שאפשר לסמוך עליו. נסו לברר דרך המלצות באינטרנט, על ידי זוגות אחרים ועוד האם הם היו מרוצים מהתוצאה שקיבלו, ומהתהליך כולו. בדקו האם הצלם היה אדיב, האם היו תקלות מיוחדות ואם כן, כיצד הוא התמודד איתן, האם הצוות שאיתו מוכשר ומקצועי, האם החוויה הכללית חיובית ועוד.

ג – בחנו את הכימיה והזרימה הטבעית ביניכם

לא מעט זוגות מתרשמים לטובה מהסגנון הכללי של הצלם, מהמחיר ומההמלצות שהוא מספק – אבל בפועל, לא מצליחים להתחבר לאופי שלו. זוגות מסוימים יעדיפו להתעלם מהנתון הזה ולראות את המכלול, ואילו אחרים ירגישו שהם חייבים שיהיה חיבור מושלם בינם לבין הצלם. למעשה, הם צודקים. כימיה ביניכם לבין האיש שהולך ללוות אתכם במשך רוב יום החתונה היא דבר חשוב מאוד. בחנו האם  יש ביניכם זרימה טובה, האם הצלם מבין אתכם, את הסגנון ואת הרצונות שלכם והאם, בגדול, אתם מרגישים שעומד מולכם אדם שאתם יכולים לסמוך עליו ושיהיה לכם כיף איתו ביום המאושר בחייכם.

ד – וודאו שלצלם יש ציוד מקצועי ועדכני

נכון, אנחנו לא צלמים, ואין לנו מושג באמת מה ההבדל בין מצלמה אחת לאחרת. עם זאת, חשוב לשמוע מהצלם על הציוד בו הוא משתמש ולבחון בתוך כך אלבומים הנמצאים בסטודיו שלו (ובאתר האינטרנט). כך תוכלו להבחין בקלות האם התאורה מותאמת לשעה ביום, האם המצולמים “חדים”, האם הזוויות בהן משתמש הצלם מחמיאות ועוד. השילוב בין מקצועיות וטאצ’ לבין ציוד מקצועי הם שיוצרים את התמונות הטובות ביותר – אל תתפשרו על כך, ונסו להבין האם עומד מולכם אדם מקצועי ואמין.

ה – הגדירו מראש את התקציב שלכם

כמו בכל מקצוע, צלמים שונים ידרשו מחירים בטווח מאוד רחב עבור צילום באירוע. פעמים רבות אתם שומעים רק את עלות הצלם ומופתעים לגלות למשל שגם האלבום עולה כסף. קחו בחשבון שכנראה יהיה לכם לפחות צלם ווידאו אחד וכמובן- צלם מגנטים. אין סיבה לקחת את כל הצלמים מחברה אחת וניתן לשכור כל צלם בנפרד לפי המומחיות שלו. בכל מקרה, כדאי להתייחס באופן כולל לתקציב הצילום ולראות שהוא לא תופס נפח גדול מידי מתקציב האירוע.

שיהיה במזל טוב ונתראה באודאון!