איך בוחרים שמלת כלה מתאימה לקיץ?

השמלה היא אולי אחד האלמנטים החשובים ביותר באירוע וזה, שלרוב, תופס את העין ומושך לא מעט תשומת לב. אם בעבר הוצעו לכלות הטריות מגוון מצומצם של גזרות, הרי שכיום הסיפור הוא אחר והאפשרויות הן אינסופיות. מתכננות חתונה בקיץ הבא ותוהות איזו שמלה חתונה היא המתאימה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכן במציאתה:

  1. התייחסו לסגנון האירוע שאותו אתן מתכננות – למרות שאת שמלת הכלה רק אתן לובשות, חשוב מאד שהיא תתאים לסגנון ולסוג האירוע שאותו אתן מתכננות. אם אתן מתכננות חתונה גדולה, יוקרתית ומרשימה מאד, חפשו שמלת כלה המעוצבת בסגנון זוהר, שמושך את העין. לאירוע קליל, צנוע ופשוט יותר, תתאים שמלת כלה צנועה בעיצובה ופחות זוהרת. הזמנתן גן אירועים בשרון? חפשו שמלה שמתאימה לאירוע שמתקיים בחוץ, שמלה שיהיה לכן נוח להסתובב אתה בגן הפתוח.
  2. מקורות להשראה – מבולבלות מהמגוון העצום ולא יודעות במה לבחור? כששם שמחפשים אולמות בשרון או בכל מקום אחר, גם כאן מקורות להשראה יכולים לעזור. ולמה הכוונה בפועל? היכנסו לאתרי אינטרנט של מעצבי שמלות כלה, הן בארץ והן בחו”ל, וחפשו מקורות להשראה ורעיונות שיוכלו לתת לכן כיוון. כך גם תוכלו לראות מהם הטרנדים החמים בתחום זה ומה נחשב לנכון יותר ומה פחות.
  3. נוחות היא מילת המפתח – נכון, ליופי ולסטייל יש חשיבות רבה מאד, אבל הנוחות היא אולי הפרמטר החשוב ביותר כשמחפשים שמלת כלה. ולכן, מומלץ לכן, ולפני שאתן בוחנות את עיצובה ואת הסגנון האופייני לה, לוודא שהיא אכן נוחה לכן. אם אתן מתכננות ללבוש אותה לאורך כל האירוע (ולא להחליף באחת אחרת במהלכה), זכרו שמדובר בלא מעט שעות. חשוב שהשמלה תהיה נוחה ונעימה לכן על הגוף. בחנו היטב את הגזרה וגם את הבדים שמהם היא עשויה.
  4. עד כמה היא מחמיאה לגוף – לכל מבנה גוף מתאימה גזרה שונה. לנשים גבוהות וארוכות מתאימה שמלה בגזרה מסוימת, בעוד שלאחרות תתאים שמלה אחרת. גם אם חברתכן הטובה לבשה בחתונתה שמלה יפהפה שהחמיאה לה, לא בהכרח שאותה שמלה או גזרה שדומה לה תתאים גם לכן. חשוב שהשמלה הנבחרת תחמיא לגוף, ובמקביל חשוב גם שתתאים לגזרה שלכן. ולכן, כדאי לנסות כמה סגנונות שונים ולבדוק איזה מהם הוא המתאים.
  5. התקציב שלכן – כמו בכל תחום אחר, גם בתחום שמלות הכלה טווח המחירים הוא רחב מאד. ישנן שמלות הנחשבות ליקרות מאד (שמלות מסוגננות ומושקעות במיוחד) וישנן שמלות שעולות פחות. כדאי מאד להגדיר את התקציב, את הטווח שאותו מוכנים ויכולים להקדיש לטובת הוצאה כספית זו ובהתאם להתנהל. אפשר לפנות לתופרת, ולבקש ממנה לעצב ולתפור את שמלת הכלה או להגיע לחנות, המתמחה במכירת שמלות. סקר שוק יכול לעזור ולאפשר לכן לקבל מושג כללי באשר לעלויות השונות.